Вартість проїзду зростає, якість залишається старою?

Одна з найбільш обговорюваних тем в Києві – питання збільшення вартості проїзду в громадському транспорті. Нещодавно міський голова заявив, що столична влада завершує процес розрахунків нових тарифів. Трохи пізніше з’явилося інтерв’ю першого заступника голови КМДА, в якому йшлося про те, що комунальне підприємство «Київпастранс» є збитковим, отримує дотації з бюджету і взагалі «через якийсь час комунальний транспорт просто нікому буде водити»…

Отже, чи є справедливим підвищення вартості проїзду? Звісно, тарифи в громадському транспорті мають бути економічно обґрунтованими. Адже дотації на роботу «Київпастрансу» не беруться невідомо звідки – це гроші з міського бюджету, а отже з кишені киян. Інша справа, що ціну можна підвищувати скільки завгодно, але допоки у транспортній сфері буде царювати хаос, це жодним чином не відобразиться на якості послуг.

Можна довго посилатися на «попередників», які колись керували нашим містом, але вони пішли геть вже чотири року тому! То скільки насправді потрібно часу, щоби у Києві врешті-решт запрацював «електронний квиток», який би дозволив контролювати фінансовий обіг в транспорті? Скільки треба років, щоби навести лад з маршрутками? Окрім того, що вони є незручними та небезпечними, ще й весь обіг коштів – це суцільно безконтрольна готівка. Більше того, вони дублюють маршрути великих автобусів, відбирають у них пасажиропотік і тільки збільшують збитковість комунального транспорту.

Київ потребує повного перезавантаження системи громадського транспорту. Все, що для цього потрібно – це чітка політична воля, а не її імітація.

ПОДЕЛИТЬСЯ