Човен з дірками

14 липня у Києві відбудеться підвищення вартості проїзду. Ціна разової поїздки в громадському транспорті зросте вдвічі і становитиме 8 грн. Наскільки це підвищення обґрунтоване? З одного боку, маємо справу зі зростанням зарплатні, здорожчанням тарифів на електроенергію та цін на паливо. Водночас є очевидна управлінська неефективність та безпорадність відповідальних за якісну роботу міського транспорту.

Наше нещодавнє дослідження виявило п’ять шахрайських схем, пов’язаних з «Київпастрансом» – комунальним підприємством, яке управляє роботою тролейбусів, трамваїв, автобусів та певної частини маршрутних таксі. Важливо, що це п’ять дуже різних схем. Йдеться і про підробку документів, і завищення вартості ремонту, і закупівлю рухомого складу за цінами, вищими за ринкові, і використання компаній-«прокладок». Всі ці оборудки, ймовірно, стали причинами втрат на суму близько 200 млн грн. І хоча всі згадані схеми були викриті слідчими ще в 14-15 роках, досі немає жодного вироку суду по жодній із них. Отже, або все це централізовано відстежується і гальмується, або маємо справу із тотальною безпорадністю.

Очевидно, що вартість проїзду в громадському транспорті має бути економічно обґрунтованою. Водночас якщо закрити шахрайській схеми та почати застосовувати інструменти ефективного використання міських коштів, цілком можливо, що підвищувати вартість доведеться не на 4 гривні, а на 2 чи навіть 1,5. Відсутність системних змін в управлінні і «Київпастрансом», і містом в цілому призводить до того, що ми, так би мовити, мандруємо на човні з купою дірок у корпусі. І через кожну з них витікають кошти киян. Вочевидь, повну відповідальність за стан човна несе команда, що ним керує вже чотири роки.

ПОДЕЛИТЬСЯ